Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

torsdag 17 maj 2012

Lokal sparris

Ni vet ju redan att jag gillar närodlat, gärna från egen trädgård;) Sen är jag inte så duktig på odlingar än men man lär sig så länge man lever;) I helgen som var fick vi ju en så god vit sparrissoppa på matstaffeten så nu har jag försökt att göra en likadan. Sparrisen kommer från Vätternsparris.

Till dessert hade Filippa beställt pannkakor med vispgrädde och jordgubbsuylt så det fick det bli. Tror att det är sista burken sylt från ifjol. Läste i tidningen igår att det förmodligen blir ett bra jordgubbsår iår, vilken tur;)
Receptet på soppan har jag tagit Per Morbergs recept som du hittar här sen serverade jag parmachips till, jag valde en lufttorkad skinka med lite mindre sälta. Vet inte vad det är, ibörjan var jag jätteirriterad på Per Morberg när han lagade mat, men sen insåg jag att det nog var lite spel för att få en reaktion av tittarna. De känns som att vi har samma matfilosofi, god, rejäl mat som gärna är närproducerad. Tänk om man fick laga mat ihop med honom, skulle man våga det? ;)

Inga kommentarer: