Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

fredag 18 maj 2012

Rabarbersaft

Brukar göra Flädersaft så det står härliga till så nu prövar vi att göra Rabarbersaft på liknande sätt.
2 kg rabarber skurna i småbitar (med skal)
2 skivade citroner
2 l vatten
8-10 dl strösocker (beroende på hur söt saft man vill ha och hur syrliga rabarberna är)
Låt koka upp och ställ sedan åt sidan. Låt stå i ett dygn. Sila av och häll upp i flaskor. Saften innehåller inga konserveringsmedel så bäst är att frysa den. Jag fryser i 0,5l pet flaskor och tinar sedan i kylen och häller upp i ren glasflaska som förvaras i kylen. Men saften är så frisk och god så en flaska går snabbt åt;)

Inga kommentarer: