Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

onsdag 30 maj 2012

Sommarens stora projekt!

Idagarna är det två år sedan vi var på vår första visning av vårt hus!!! Tänk vad tiden går!!! Redan då såg vi att panelen på huset behövde bytas, likaså fönster på framsidan. Och nu är det då dags! Hade vi varit en av de lyckliga postkodsvinnarna så hade vi nog lejt bort allt jobb och gjort hela huset på engång, men så var ju inte fallet så därför tar vi lite i taget och målar själva, det är ju också lite charmigt att fixa själv!

Fönster och panelen har vi köpt på Hjo byggnadsmaterial & glas och eftersom vi byter panel så passar vi även på att byta kulör på huset. Viste ni att Hjo byggnadsmaterial har jättebra färg till riktigt bra pris? Vi har valt att köpa även färgen hos dem och färgen är Fluggers, Yunik färg. Med andra ord liknande färg som Demidekk.

Grundfärgen är en oljebasera färg som har riktigt bra täckning. Slutfärgen är också en oljefärg men vattenbaserad som även den täcker mycket bra och som är lätt att måla med. Panelen har jag valt att grunda innan vi sätter upp den, och då rollar jag på den med en elementroller. För att göra det smidigt för mig så lägger jag en stor hög med panel och så rollar jag kanterna först. När dessa har torkat lägger jag ut panelen tätt och målar översidan och samtidigt tar jag kanterna på nästa hög.

Tipset om roller fick jag av en målarvän och kantmålningstipset av min svåger, tack!!!!

Inga kommentarer: