Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

tisdag 22 maj 2012

Stekt ris

Det blir inte alltid som det är tänkt;) Provade att göra stekt ris på Jasminris, blev väldigt kladdigt;) Och tyvärr inte lika gott som det brukar men barnen älskade det! Brukar fräsa lite lök i olja och så slår jag på det jag har hemma, idag var det strimlad rökt skinka, ärter, paprika, majs, koktris och så när det fått lite yta slår jag ner ägg och rör om tills det stelnar, och så salt o peppar. Tillsist pressar man lime över... mumma!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, jag råkade hitta din blogg med de alla goda recepten. Bli riktigt sugen att pröva några av dem.
Angående stekt ris, jag brukar använda "gammal" ris, dvs gårdagen ris som jag har sparat i kylskåpet. Det brukar bli bra, inte så kladdigt i alla fall.