Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

onsdag 9 maj 2012

Ympat äpplena!!!

I helgen kom en av våra grannar med två grenar Ingrid-Marie som han ympade in i vårt lilla äppleträd. En sort som vi inte är så förtjusta i... el rättare sagt de har bara gett några få små äpplen som knappt varit lönt att använda. Men nu håller vi tummarna att ympningen tar sig och att vi får frukt på dessa grenar om ett par år. Så häftigt att man kan sätta in flera sorter i samma träd. Och Ingrid-Marie om är så gott... hoppas hoppas att det tar sig!!!
Har ni varit med om ympning förut? Hur gick det då? Själv har jag aldrig varit med om det förut medan grannen ahr erfarenhet och har hela fyra sorter på ett och samma träd!!!

1 kommentar:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Häftigt att man kan göra så ;)
Kanske kan man testa hos oss nästa år ;) ?

Min tvätt var lite fuktig igår kväll och då tänkte lilla Sirpa att den kan ju torka lite till....vad tror du att den är nu då
;)
Tycker nästan synd dom mig :(.....

Kram.kram

jag hämtar tjejerna också. F kan ju vara här om du vill ;)

Kram.kram