Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

lördag 9 juni 2012

Barbecuesås

I veckan som var nu kom enaste nr av Allt om mat och denna gång var det grillspecial.
Fastnade för en barbecuesås med whisky i som jag var tvungen att testa till flintasteken.
Jag har ju svårt att följa recept så jag gjorde självklart om endel;)
Barbecuesås
1 vitlöksklyfta
2 dl körsbärstomater på burk
½ dl ketchup
3 msk farinsocker
3 msk ljus sirap
3 msk äppelcidervinäger (eller vitvin)
3 msk whisky
lite timjan
Fräs vitlöken i lite olja och tillsätt övriga ingredienser.
Låt småputtra i ca 15minuter så att såsen tjocknar.
Klar!
googlad bld

1 kommentar:

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!

Lät Gott !
Vad häftigt med ert flygtur !;)
Härligt !
Lycka till med målningen.
Här målar jag också mellan maten,passa barn mm.
A och J kommer i natt.
Vi hörs !
Håll dig på ställningen !
Kramar Sirpa