Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

onsdag 13 juni 2012

Chili con carne

Så gott och smidigt att göra storkok av just chili con carne. Något som hela familjen gillar och som är perfekt i lunchlådorna då mannen jobbar några vekor till innan han ska ha ett par dagar semester;)
Jag brukar ta det jag har hemma o lägger i, denna gång blev det vita bönor, majs och paprika utöver lök och blandfärs och krossade tomater. Kryddningen höll jag ganska mild, våra barn är vana vid kryddig mat men personligen vill jag ha stark chili con carne, annars kan man ju likagärna äta köttfärssås;) Så jag ställde fram en kryddburk på bordet till oss vuxna.

Inga kommentarer: