Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

onsdag 6 juni 2012

Färga in barnvagn

Känner ni igen detta? Man har en jättefin barnvagn och så efter lite tid så blir den solblekt...
Jag har fått flera kommentarer på folk som trott att vagnen var brun/grå... så var inte fallet, vagnen var svart, och det sysns tydligt på första bilden där jag vikt upp en lucka på ovansidan...
Bild 1 o 3 är innan och bild 2 o 4 efter att jag färgade in vår barnvagn med textilfärg.

Jag användet textilfärg för mörka tyger. Jag spädde ut den i vatten och målade på med en kökssvamp (pensel på pilliga ställen). Tips från mig är att använda handskar och att vänta till alla barn sover;)
Färgen jag använde var denna från slöjd detaljer. När man är nöjd så är det bra om man blåser vagnen med en hårfön så att färgen härdar och avslutningsvis sprayar på impregmering.
Och vips har man en ny fin vagn igen;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad bra det blev.

intebaravitt sa...

Superfin blev den, håller på att fixa suffletten på min brio sitty och googlade runt efter hur man ska fixera färgen, tack för tipset o hårfön...!