Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

torsdag 7 juni 2012

Fläcksuddare

bild lånad från ICA
Som flera av er vet är vi mitt uppe i måleri/renovering av huset. Fönstrena är nu bytta och idag på morgonen så målade jag smygar och foder en sista gång invändigt. Framsidan är nästan helt grundad så det går framåt. Förhoppningsvis får vi hem ställningen som vi ska använda nu i helgen. Så ni vädergudar kan väl låta det vara uppehåll nu denna och kommande helg;) Idag ska jag och Julia städa inne. Efter ett par veckor med hantverkare i huset och sedan målning/slippning och målning har lagt ett tjockt lager med damm inne.
Dessutom har det blivit lite fula märken på lister och fönster. Men då finns ett mirakelmedel, fläcksuddaren. Jag använder denna från ICA, kostar mellan 25-30kr för en förpackning oc jag brukar klippa isär svamparna till lagom stora bitar. Helt otroligt vilken skillnad det finns. Jag ahr nu sett att fläcksuddarna även finns på GeKås men jag har inte testat dessa. Ett annat område som dessa svampar är underbara för de är när man har småbarn som ritar... har använt dessa på garderobsdörrar, tapet, bord. Det ända som inte är bra är att bord kan blekas lite där man suddar. Men frågan är vad som är värst, bläckpenna el en ljusare fläck????

Oj blev ett riktigt reklaminlägg idag men så kan det gå när man är grymt nöjd med en produkt!!!

Inga kommentarer: