Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

måndag 18 juni 2012

Full fart!

Jajjamen vi kör full fart denna vecka också! Men nu börjar man att se slutet på målningen. Så glad att vi valt att inte ta allt iår. Nu är det "bara" garaget kvar... el rättare sagt tre av fyra sidor är grundmålade och en gavel är faktiskt målad engång med slutfärgen. Så det går framåt.
Annars har jag och tjejerna klippt gräset, lite jobbigt bara när bägge ska åka med, men vi började med att Julia fick åka med när jag klippte nere vid stallet så får filippa åka med när pappa kommer hem (så får han vara med Julia). Det är även dax att börja fixa o dona i vårt partystall inför kommande helg. Fick ett bord av en granne i våras som jag nu skruvat ihop men attan vad tungt det var, måste invänta John så att vi kan vända det på rätt håll. Filippa är helt inne på att vi måste ha ballonger och serpentiner på midsommar så det får det nog bli! Men vad ska vi tro om vädret? Sandaler el gummistövlar? Just nu lutar det väl åt gummistövlar, men det vore ju nice med en fin midsommar eller hur!!!
Googlad bild
Det som kommer sist på prioriteringslistan just nu är att stå i köket, hinns liksom inte med. Men idag har jag rullat ett kilo köttbullar som jag stekt så nu har vi lite mat att äta, kan ju variera i det oändliga eller hur ;) Köttbullar och potatis, pasta, köttbullsmacka, potatismos osv;)

Inga kommentarer: