Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

torsdag 21 juni 2012

Jerk inspirerad marinad

jag tittarmycket på matlagningsprogram, någon som blir förvånad;) ? Förra veckan lagade Jamie Oliver en Jerkkyckling. Jerkkryddmix är egentligen en ganska torr kryddblandning som man äter mycket på Jamaica. Huvudingredienserna är kryddpeppar och färsk chili (den runda). Men jag gjorde min egen variant av det vi hade hemma, man tager om man haver;)
Jag började med lite kryddpeppar, lagerblad, chili (hade tyvärr ingen färsk så det fick bli torr) paprika, ingefära, färsk riven vitlök, skal från en lime samt saften av den, brun farinsocker, honung och så lite rapsolja. Sen mortlade jag ihop allt och hällde över kycklingen. Hur det smakade?
Ja det får vi se imorgon, tänkte att detta skulle få bli en lång marinering.

Inga kommentarer: