Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

måndag 11 juni 2012

Jobbig väntan

Åh vad jobbigt det kan vara ibland;) Jag är en ganska principfast tjej och min man och jag har som regel att göra klart ett projekt innan vi påbörjar nästa... och just nu målas det för fulla muggar. Det går faktskt riktigt bra trotts att vi har två småbarn hemma. På vardagarna målar jag när Julia sover, blir ca 1 ½ timme och då har jag sett till att spara sånt där jag står på marken och målar. Sen när John kommer hem är middagen redan förberedd så då springer jag ut o målar en sväng medan han tar barnen. På lediga dagar växlar vi med att måla medan den andre har barnen.
Vi har redan från början bestämma oss för att bara göra framsidan och småhusen iår (lekstuga, lillstuga o garage) detta för att vi prioriterar ledigheten, vill inte att barnen bara ska uppleva att vi målar hela sommaren. Plus att vi själva vill hinna njuta lite också.
Idagsläget har vi målat halva framsidan en gång med slutfärgen (hela är grundad) och lekstugan och lillstugan är helt klara. Garaget har vi inte påböjrat ännu, men just nu har vi ställning hemma så då kör vi full fart på huset och framförallt övrevåningen.
Det som är jobbigast just nu är att vänta på att vi ska bli klara, skulle vilja vara klar nu och framförallt planetera sommarblommorna!!! Men jag har bestämmt att de ska inte inhandlas fören vi är klara... attan att jag sa vara så bestämd;)

1 kommentar:

Vendela sa...

Hejsan,
det är häftigt att ni lyckas få in små målarstunder ibland. Och jag tycker det låter klokt att prioritera ledighet framför att måla en hel sommar. Skulle du vilja visa upp målandet på Byggla? Vi har en lekstugetävling som ni kan delta! Det är bara att maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer. Är du intresserad får du en liten present! :)
Mvh
Vendela på Byggla