Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

onsdag 20 juni 2012

Laxpaket

Blev så sugen på laxpaket går så det fick det bli till kvällsmat. Hellst ska man ju lägga pakettet i grillen men igår fick vi ta ugnen.

Borsta och skiva potatis tunt och lägg på en foliebit, salta. Skiva lite lök (gärna vårlök) lägg på dill. Lägg en laxbit på och krydda med citronpeppat. Skiva en halv tomat och lägg på fisken och avsluta med en tsk honung. Vik ihop och baka i ugn el grill. Super gott "alltiett"!

4 kommentarer:

Greta Säll sa...

Jag måste bara säga att jag blir så otroligt inspirerad av din Blogg! Din flädersaft står just nu på svalning här hemma i mitt kök :) Och detta laxpaket lär bli en favorit på grillen i sommar. Kan knappt vänta tills jag får tillfälle att prova det!

Mamma sa...

Vad roligt att du gillar min blogg!!! Tack!

Anonym sa...

Hur länge ska man ha paketet i ugnen? Vilka grader? :)

Mamma sa...

Anonym; Det beror helt på hur tjockt du skurit potatissen och laxen. Jag brukar köra på ca 180-200 grader och tittar till den då och då... ca 35-40 minuter kanske?