Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

söndag 17 juni 2012

Midsommardessert

Sitter här och njuter med en kopp jordgubbste. Julia har under en lång tid nu vaknat halv sex vilket gjort att mamman i huset varit grymt sliten den sista tiden. Idag fick jag dock sovmorgon till halv sju, tänk att den timmen kan göra så mycket!!! Och dessutom låg vi sen i soffan och gosade bägge tjejerna och jag. Vi åt inte frukost fören strax före nio idag, i vanliga fall brukar vi ju redan vara ute vid den tiden! Så nu sitter jag här och funderar på vad jag ska göra för dessert till midsommarafton i år. Vi ska vara här hemma som i ifjol men iår tar alla familjer med sig egen mat att grilla på kvällen, jag fixar bara desserten. Men vad? Min man tycker klassisk jordgubbstårta, jag är lite inne på någon form av glasstårta, men det åt vi ju ifs ifjol plus att vädret inte brukar vara det bästa på midsommarafton, de lovar regn om man kolalr idag... Vad ska ni göra för dessert? Och ni som inte ska göra själva, vad hade ni önskat för dessert?
Bild från förra årets fest då ringarna p stången skulle upp!
Kanske att man ska göra det innan man reser stången iår ;)

Inga kommentarer: