Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

måndag 4 juni 2012

Panel

Vi bara älskar vårt hus och läget! Något som vi dock såg redan innan vi köpte det var att panelen behövdes bytas ut på sina ställen. Så nu i samband med fönsterbytet så gör vi det, och det var på tiden. Jag kan inget om snickerier men om det är något jag har snappat upp från alla byggprogram som visas på TV så är det att det är viktigt att man har droppkant på panelen och luft mellan panel o ev plåt.
På vårt hus fanns ingen luft och ingen droppkant, vilket har inneburit att trät stått helt mot panelen och vid regn sugit upp massa fukt. Tur att utvecklingen gått framåt och att man idag vet bättre.

Inga kommentarer: