Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

torsdag 14 juni 2012

Piroger och annat tilltugg

 Fick endel chili con carne över och efter att gjort massa lunchlådor så kom jag på att det var länge sedan vi gjorde piroger. Receptet på pirogdegen är från Per Morberg och finns här .
Riktigt smarrigt o smidigt att ha i frysen. Denna gången gjorde jag lunchstorlek på dem, ska man ha till picknick brukar jag göra dem mindre.
Sen fick jag massa deg över och det kan man ju inte slänga;) jag kavlade ut till en rektangel och bredde på Rabarberchatny (mango el annan funkar också) och så lite ost och så veck jag jag som när man gör bullar och så snurrade jag dem som pinnar och penslade med ägg sen gräddade i ugnen i 250 grader i 8-10 minuter. Vi provsmakade till mellis och de var jättegoda;) Passar till mellis, soppa el som snacks.

Inga kommentarer: