Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

onsdag 11 juli 2012

Filippa bakar!

 Igår bakade Filippa blåbärsmuffins med havrecrust. Hon var så duktig och fokuserad när hon skulle fylla formarna!!!
Titta så fina de blev;)
Filippas blåbärsmuffins
100g smör
1½dl strösocker
Vispas poröst
4 ägg (tillsätt ett i taget medan du vispar)
5 dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
2 dl blåbär
Blanda samman allt och fyll muffinsformar med 2/3.
Häll över lite crust innan muffinsen åker in i ugnen. Grädda i 175grader i 15 minuter
Crustet har jag hittat hos söta Sofia i hennes blogg, så himla gott och enkelt att ha på olika muffins.

1 kommentar:

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej ! :)

Så duktig hon är ! Härligt !
Gott ser det ut att vara! :)

Kram på dig