Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

lördag 7 juli 2012

Mac Kid

Har ni sett den nya kockniven som är anpassad till barn, Mac Kid? I veckan fick vi ett ex av www.prokok.se som Filippa fick testa. Hon är mest nöjd med att den är rosa;) Mamman är mest nöjd med hela kniven;) Skämt och sidor... kniven är verkligen gjord utifrån att ett barn ska använda den. Markeringen fattade Filippa direkt att den syftade på att "här är det vasst", Bra grepp och skydd så att man inte skär sig i fingrarna man håller med. Även den rundade spetsen är kanon, jag var orolig att den skulle vara vass, men så var det inte. Vi är verkligen nöjda med kniven! När det gäller Prokök för övrigt så tycker jag att det är en trevlig hemsida, snabb leverans och fraktfritt... man betalar det det kostar och inget extra, I LIKE!!! Nu ska jag bara börja jobba ihöst igen efter min mammaledighet så jag kan byta ut delar av mina kökstillbehör!!!

Inga kommentarer: