Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

söndag 22 juli 2012

Paella

Så gott och enkelt nu när värmen kommit en sväng på besök!!!
Kycklingen grillade vi på grillen och resten gjorde jag inna. Egentligen skulle jag ställt pannan över grillen men kycklingen tog längre tid än vad jag hade planerat så spisen fick jobba lite idag;)

1 liten gul lök
1 vitlökssklyfta
Fräs i en panna med lite olja
1 kuvert saffran
1 tsk paellakrydda (köpte när vi var på Kanarieöarna men självklart kan man använda svenska kryddor som lite paprika, salt, peppar, örter osv)
3 dl långkornigt ris
Låt svettas i löken
Slå på 6 dl hönsbuljong och låt puttra i ca 20minuter under lock.
Tillsätt lite frysta ärtor, paprika och majs
1 burk körsbärstomater på burk
Lite skalade räkor och slutligen kycklingköttet.
Servera med pressad lime

1 kommentar:

A House With A View sa...

Mums!!! Jag ääääääääääääälskar paella!!!! Tyvärr är jag ensam om det i familjen (de andra saknar ju heeeeeeeeeeelt smak!!) :)

Stööööööörsta kraaaaaamen aka