Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

söndag 8 juli 2012

Saft i stora lass!!!

Nu är de sista klasarna fläder nerplockade och ligger i frysen, så i höst när jag vill kan jag göra ytterligare 60 liter saft;)
Jag har gjord 20 liter vanlig flädersaft i år och 10 liter fläder- och jordgubbssaft. Jag följde mitt fläderrecept som finns här men tillsatte 4l jordgubbar som jag hade delat i kvartar innan jag slog i tillsammans med fläderklasarna. Dessutom har jag gjort 8 l rabarbersaft också;) ja jag vet... när jag väl sätter igång så har det en förmåga att bli lite mycke;)

1 kommentar:

Sofia sa...

Gahhh vad gott jag köper gärna en liter : ) kram Sofia