Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

tisdag 10 juli 2012

Skogens guld

Så glad idag att vi tog chansen igår att gå ut i skogen, idag regnar det... igen...
Blev inga jättemängder men ett par liter kantareller när det var rensat och en liten skål blåbär.
Filippa var med och plockade också och hon mumsade både blåbär och smultron.
Kan man ha det bättre?
Idag när det regnar ska vi göra muffins och en västerbottenostpaj,
ni kan kanske gissa vad vi ska ha vilken;)

Ni glömmer väl inte bort att TÄVLA i min tävling som ni hittar till höger här och där ni kan vnna en TILDA docka!!!!

2 kommentarer:

Pär Bergström sa...

Ni bor ju verkligen i kantarelltrakter nu. Vad gör du med svampen?

Mamma sa...

Dessa ska bli fyllning i en västerbottenpaj med spenat tänkte jag... ahr spenat på höjden och bredden i landet. Förra veckans skörd blev förväld och fick flytta in i min frys. Kommer nog bli sås el gryta i höst;)