Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

tisdag 17 juli 2012

Sommaren är här!

Flera av er undrar nog om jag fått frispel då solen lysser med sin frånvaro även här. Men sommaren i egenskap av att dela med sig av det bästa är här!!!
Jag älskar att försöka ta tillvara på det moder natur ger oss. Vi har två rödavinbärsbuskar och i ärlighetens namn är jag inte jätte förtjust i just röda vinbär, jag vill ha svarta;)
Men jag tänkte att tillsammans med blåbär kan det nog bli god saft, jag har ju bara drygt 65 liter i frysen så varför inte göra mer? ;)
Sagt och gjort jag tog med mig tjejerna ut i skogen, Julia somnade i bilen vilket gjorde att jag inte ville gå förlångt från bilen.
Blåbären lös med sin frånvaro (hittade kanske 20st) men kantareller fanns det gott om.
Dessa plockade jag från bilen, smidigt!!!!
Några dagar till sen ska jag tillbaka och den gången får nog Julia bli hemma för jag vill strosa långt;) Måste nog bara köpa mig en ordentlig svampkorg först för nu är sommaren här och likaså svampen!!!

Och smultron det gör jag åt barnen för det tycker jag de kan få!!!

Inga kommentarer: