Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

torsdag 5 juli 2012

Underbart!

Denna sommar har ju inte visat sig från sin bästa sida, men vi har försökt att njuta ändå. Och när det väl blir fint väder så släpper vi allt och bara njuter. 
då min mobil är på lagning får ni njuta av en bild från förra sommaren...
Igår kom grannens två små barn kl 9 och då sprang vi ut och lekte. Jag hade med mig en kasse kantareller som jag hade fått av min mammas man dagen innan så jag satt och rensade i solen medan barnen lekte för fulla muggar. Sen kom en annan kompis med sina två barn samtidigt som grannen kom tillbaka från sin utflykt, jordgubbslandet;) Vilken lyx, hon hade plockat en stor hink med gubbar till oss!!! Tusen tusen tack!!!!!!!!!

Vi plockade ihop barn och picknickkorg och begav oss till fots ner till vår lokala badstrand och där grillade vi korv till lunch. De stora barnen kände på vattnet men bestämde sig direkt att det var för kall att bada, Kringlan på Sommarmorgon hade fel;) Det kan vara för kallt. Istället gick vi hem igen och tog fram plaskpolen till trädgården och fyllde den med ljummet vatten och sen var det inte mycket som var torrt;) Barnen badade, lekte och bara njöt.

Vi mammor, ja vi badade inte, men en och annan dusch bjöd dock barnen oss på. En helt underbar dag som jag kommer minnas tillbaka på i höst när jag börjar jobba igen. Livskvalité när den är som bäst!!!!

Inga kommentarer: