Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

torsdag 9 augusti 2012

Grill


Igår fick jag en annons på min mail från Rusta och på första sidan sålde de en gasolgrill. Vår gick sönder när vi flyttade och denna tyckte jag såg bra ut. Så jag skyndade mig och plocka in barnen i bilen och så åkte vi direkt till butiken. Jag pratade med en kille där och fick hjälp att hämta en på "tag-själv lagret". På eftermiddagen tänkte jag att jag skulle montera ihop den, det stod ju på lådan att den var lätt att montera och gissa om jag blev nöjd när jag själv monterat ihop istortsett allt... till s 16 där det står att man ska sätta fast Y-regulatorn, som säljs separat!!! Stod ingenstans i butiken, el på lådan att man behövde köpa en del separat utan först på sidan 16 i instruktionsboken... Det tycker jag är dåligt. Vi har 4 mil enkel resa till butiken. Jag ringde in för att be dem lägga undan en till mig till nästa gång jag åker till stan då fick jag svaret att de var slut... Har nu tillbringat resterande av gårkvällen och jagat runt men inte fått tag i någon. Så nu står vi här med en jättefin grill som vi inte kan använda... Har blivit erbjuden att lämna tillbaka grillen och då få pengarna tillbaka men ingen annan hjälp med att hitta en regulator... suck. Alternativet var att ha en vanlig regulator men då kan man inte använda sidoplattan utan den får man koppla på en egen tub om man vill använda samtidigt som grillen... Nu har de lovat att man de kommer nya regulatorer innan nästa säsong... hum...ja vi får väl hoppas på det..

2 kommentarer:

Tina sa...

Så förargligt!
Har bara erfarenhet av kolgrill, Webers 10-årsgaranti höll vad den lovade. Nu är det dags för en ny...

Må så gott o trevlig helg!

A House With A View sa...

Nääääää vad himla trist!!! Jättefin grill men trist när det inte blir som man tänkt sig!! Vi skulle verkligen behöva köpa en ny grill hem till oss...

Ang. din fråga, mina köksgardiner är från Åhléns, riktigt fin kvalité, kul att du gillar dem:))

Kraaaaaaaaaaaam aka