Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

lördag 11 augusti 2012

Hallon- och chokladmuffins

Ledsen för den dåliga bilden men jag hade glömt ta av skyddsplasten från telefonen...
Filippa har inte fyllt 4 år ännu, men hon har redan massa ider vad det gäller mat och bak. I julas fick hon en kokbok (en till) och ur den har vi bakat lite, mest muffins.
Idag ville hon baka muffins och jag gav då förslag att vi skulle ha i hallon då vi har trädgården full medan Filippa röstade för Choklad, då sa hon, -men mamma vi kan göra med både hallon och choklad i, det kommer bli JÄTTEGOTT!! Och jissas vad gott det blev;) 
Lillasyster ville också vara med och nu är det Filippa som instruerar hur man ska göra... vad ska det bli av dessa tjejer????

HALLON- & CHOKLADMUFFIN
90g strösocker
1 ägg
Vispa poröst
225g vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker
1 ½ dl mjölk
½ dl rapsolja
Färska hallon, mängd efter tycke o smak
Grovhackad choklad även det efter tycker och smak.
Mina tjejer tyckte att vi skulle ha mycket hallon och mycket choklad. Hallonen mixade de sönder med elvispen medans chokladen bara vevades ner i smeten. Häll sedan upp i muffinformar 2/3. Grädda i 225 grader i ??? minuter.

3 kommentarer:

Sofia sa...

Duktiga fina Filippa : ) kommer att bli något stort : ) kramar Sofia

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon min fina Vän !

Så mycket TACK fÖR DOM FINA BLOMMOR !
Så fin överraskning av dig och er!
Blev så Glad !!!!
Är sÅ TACKSAM att ha er som grannar och vänner ! Vi är det allihopa!
Du är en fin person Alexsandra hjärtat fullt av värme!

Tycker om er ! Ha en jätte fin helg !
Vi får fira sen ! Jag kan bjuda på nått.... kanske nästa helg ;)

Och viss var det så med Jobbet ! Så Kul ! Nu när det skrivet och klart.
Började dagen så !

Kram på dig och er ! Tack ännu en gång fina du !

ps... låter så Gott ! Duktiga och söta tjejer ! :)

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon fina du !

Tack ännu en gång för dom jätte Fina blommor som jag fick!
Blev så glad och Överraskad att komma hem till detta !

Du är så God Alexsandra! Hjärtat full av värme!

Vi är så glada att ha er som vänner ocg grannar :)
Tack snälla för allt igen ! ;)
Är så GLAD !!!!Njuter av dom vackra blommorna.

Vi kan ju fira mig och ses kanske nästa helg :)

En Varmt Tack fina igen! Hälsa så mycket !

Kramar Sirpa

Ps... visst var det så med Jobbet :)
Började dagen att skriva på paprena igår :)