Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

måndag 13 augusti 2012

JAS beskäring av äppelträden

JAS står för Juli, augusti och september. De är de månaderna somman kan besäkara vattenskotten på sina fruktträd. I våras beskar ajg ju bägge våra träd och jisses vad jag fick såga. De hade fått växa fritt länge. Men jag blev nöjd med resultatet och träden tyckte nog om det för det har kommit massa småäpplen på träden iår. Dessutom har det kommit massa små vattenskott också så i helgen blev det en klättring igen och alla skott klipptes bort. Så nu kan trädet lägga all energi på att låta äpplena växa istället för att skotten ska ta energin!

Inga kommentarer: