Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

tisdag 28 augusti 2012

Kräftor och underbart god kantarell- och spenatpaj

I söndags fick Filippa välja mat. Tyvärr var det inga vätterkräftor utan köpe, men jag kokade eget spad och la i de köpta kräftorna och då smakade de riktigt gott;)
Till detta gjorde jag en kantarell och spenatpaj
Kantarell och spenatpaj
75g smör
½ dl grahamsmjöl
1 dl vetemjöl
1 msk färsk timjan
Arbeta ihop till en deg.
Tryck ut i pajskalet och förgrädda.

3 dl Riven starkost
Lägg ett lager i det förgräddade skalet 1 dl av den rivna osten (detta gör att skalet inte blir så blir blött av äggstanningen)
Spenat
Hackad vårlök
Förvälda kantareller

Äggstanning:
2 dl riven ost
2 ägg
2 dl mjölk
lite färskriven muskot
peppar

Grädda i 200 grader i ca 30-40 minuter


Inga kommentarer: