Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

onsdag 8 augusti 2012

Rapsolja



För mig är det svensk sommar när man kör igenom sommarsverige och ser alla gula rapsfält. Gula härliga blommor som nästan gör ont att titta på. Och av dessa kan man även göra underbar olja att laga mat på. Olivolja i all ära men inget går upp mot svensk rapsolja... Ibland kan jag störa mig på matlagningsprogram som bara pratar om olivoljan, vist den är god men vi har en ypperlig god olja på närmare håll. Jag gillar matlagning med råvaror som transporterats så kort som möjligt;)
Googlad bild

Inga kommentarer: