Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

måndag 6 augusti 2012

Snabb och god hallondessert

Idag började min man jobba efter semestern och jag börjar om en vecka, då har jag varit hemma nästan 20 månader.... blandade känslor vill jag lova.
Men vi ville fira sommaren igår men tiden var lite knapp så då fick det bli denna underbara sommardröm, ljuvligt god!!!

Färska hallon med lite lime pressad över
Vaniljglass
Chokladsås
Havre crunch
Jag valde att varva alla lager så att man fick av allt gott hela tiden;)

Chokladsås a la Sirpa
1 dl grädde
2 msk smör
Koka upp och låt svalna något
Hacka 100g Fazer mjölkchoklad och blanda i. Rör om och njut!

Havre crunch
Stör lite haqvregryn i en stekpanna (jag tog fiberhavregryn)
Strö över lite rörsocker
Tillsätt en liten klick smör rör samman. Jättegod att ha på glass el muffins.

1 kommentar:

Sofia sa...

Hej finis det kommer att bli kanonkul att börja jobba igen jag lovar : ) Imorgon börjar vardagen åter. Igår blev det bla storhandling på City Gross nästan 2 vagnar fulla ; ) det var lite semestertomt i skåpen! kram Sofia