Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

fredag 3 augusti 2012

Trädgården 1 augusti

Blir så glad och tacksam varjegång jag tittar ut på vår baksida... den sida av huset som vi gjorde iordning nu i våras som var helt igenvuxen. Hallonlandet grävde vi ur, byte jord och planterade ner 16 plantor, övriga 40 gav vi bort och gisses vad det växer!!!

I snart en veckas tid har jag skördat hallon varje dag, totalt är vi nog uppe i 5 liter nu.
Stora och söta hallon.
Fick höra av flera kunniga att jag skulle inte bli besviken om jag inte fick några första fåret...
tji fick de;)

Här är en bild (samma som i överkanten av bloggen, men den togs i våras och denna nu) här ser man tydligt att vår ympning har lyckats. Ett tag var jag orolig att det inte skulle överleva, förmodligen var det en fågel el liknande som hade satt sig på de ympade grenarna för bägge hängde rakt ner, men jag testade att tejpa upp dem för en månad sedan och nu är de såhär gröna och fina!!!

Iår fick denna låda agera köksland. Jag var länge inne på att bygga flera, jag gillar att ha mycket (det syns tydligt på bilderna när man ser hur många frön och sorter jag tryckt ner på liten yta;) men jag är så glad att jag avstod. Målningen av huset tog hela försommaren och nu kunde jag lägga återstående energi på barnen istället för att rensa land.

Vårt underbara Mullbärsträd!

Inga kommentarer: