Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

tisdag 4 september 2012

4 års kalas

Igår firade vi vår stora tjej! Filippa fick själv bestämma vad vi skulle bjuda på och då blev valet hemlagade hamburgare med tillbehör samt marängsviss.
Jag gjorde burgare av blandfärs för att inte få de så torra som de annars kan bli med nötfärs. Sen valde jag att göra de i två storlekar, 50g och 100g.
Perfekt till barnen eller i mitt fall när jag ville ha en till men inte orkade en stor till;)
Burgare:
Blandfärs
Worcestersås
Kalvfond
Kryddor
(jag använde grillkryddsmixen från Gran Canaria jag hade hemma)
Sen stekte jag dem i stekpannan inne dagen innan och lät dem ligga i skyn över natten som blev.
Innan vi skulle servera så grillade vi dem på utegrillen.
Tillbehör:
Hembakat hamburgarbröd även det bakade jag i två olika storlekar så att de passade burgarna (recept kommer i ett annat inlägg).
Färdigskivad goudaost
Dressing
Tomat
Gul lök
Isbergssallad
Coleslaw
Saltgurka
Grillad majs




Inga kommentarer: