Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

onsdag 26 september 2012

Inlagda rödbetor med kryddnejlika och vanilj

Nu var det dax att ta upp rödbetorna. Jisses vad de har trivts i min drivbänk;)  
Jag surfade runt lite och hittade flera olika inläggningar som jag tyckte lät spännande.
Så jag gjorde en egen variant.
Inlagda rödbetor med kryddnejlika och vanilj
1 kg rödbetor
vatten
Koka dem så att de är nästan klara

5 dl av kokspadet
1½ dl ättikssprit (12%)
1 dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
6 kryddnejlikor
5 pepparkorn
Blanda samman och lös upp sockret.
Lägg rödbetorna i rengjorda glas och slå sedan på spadet.
Stäng om och förvara svalt.

1 kommentar:

Anna sa...

Åhh, älskar rödbetor så detta måste ju testas! Låter galet gott!

Härlig blogg! Kikar gärna in igen!