Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

torsdag 27 september 2012

Närproducerat lamm

Igår fick vi hem ett halvt lamm som vi hade beställt av en arbetskamrat. Tycker att det är så mycket trevligare att använda råvaror som är närproducerat och som man vet har haft ett bra liv! Nu puttrar första grytan som ska bli Dillkött, doftar härligt! Har ni andra förslag på vad man kan göra på lammkött?

1 kommentar:

Sofia sa...

Mums fick lamm på balen i lördags så gott det var! Länge sedan nu : ( vore kul attses snart : ) jag o barnen samt min mamma åker till Kreta på tors 6 dagar kavr! Jihaaaa 26 garder där just nu : ) kram Sofia