Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

lördag 1 september 2012

Thaimat i Floby

När vi åkte hem från Göteborg sist så skulle vi äta mat på vägen hem. En kompis som reser mycket gav tips om namchai, en thai take away i Floby (utanför Falköping). Och vilken mat!!!!
Vi har varit i Thailand tre gånger och detta var det närmaste Thailand jag har varit;)

Vi åt Kai pad medmamuang himmapant, eller Stekt kyckling med lök, paprika, cashewnötter och mumms... kycklingen bara smällte i munnen, sen åt vi även Pad Baigrapao, Wokad biff med lök, basilika, bambuskott, chili och vitlök, en hett och stark men väldigt smakfull rätt.

Det ända tråkiga är att det är väldigt långt för oss till Floby, så om någon har vägarna förbi dem innan ni kommer till oss så är ni välkomna att köpa med thaimat till oss;)
För er som bor närmare Herrljunga kan jag meddela att de även har en restaurang där;)


Inga kommentarer: