Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

torsdag 25 oktober 2012

Bokcafe

På min skola har vi Läsvecka denna vecka. Det innebär att eleverna läser skönlitteratur på nästan alla lektioner under en hel vecka. Det fungerar jättebra och eleverna får bra flyt i läsningen och hinner komma in i böckerna, vilket är till glädje för alla ämnen. I HKn har vi valt att följa efter och har under denna vecka bokcafe för eleverna. Eleverna ha själva fått baka varsin kaka el liknande och sen ska de bjuda varandra. Under fikat så diskuterar vi de böcker som de läser. Jätteroligt och lärorikt, eleverna får inte bara lära sig baka utan även social gemenskap och att prata inför varandra och säga vad man tycker!

1 kommentar:

Villa Björkenäs Backen sa...

Helt Plöstligt blev jag både hungrig och fika sugen ;)
både givande..!
Ha en fin kväll mig goa vän !
Nu ska jag ner och måla lite till ;)
Hälsa så Gott ! kram.kram