Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

lördag 20 oktober 2012

Julklapp till Kenya

Tidigare år har vi skickat julpaket med Hoppets stjärna. I år vill vi göra något annat.
Så för ett litet tag sedan fick jag veta att två fd elever till mig ska åka på volentärarbete i Kenya (klicka på texten för att komma till deras egna blogg). I veckan som var så var de här hos oss på besök och jag visade bilder från landet när jag var där sist och så pratade vi massor om vad man ska tänka på, allt från fattigdom till annorlunda seder. Tjejerna kommer att jobba som volentärer under fyra veckor på ett barnhem i Mombasa (östra sidan av Kenya) och på helgerna kommer de att ha ledigt att göra utflyckter. De har bestämt att de ska försöka samla in pengar innan de reser och på plats i Mombasa köpa nödvändigheter och dela ut. Detta vill jag självklart stötta så jag kommer att ge tjejerna en slant innan de reser (om två veckor). Gör gärna det du också! En julklapp som garanterat kommer att komma fram. Gå gärna in på deras sida och läs mera. Där kan ni även komma i kontakt med dem eller så säger ni till mig så fixar jag det.

googlad bild

Inga kommentarer: