Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

torsdag 15 november 2012

Älgbiff med bacon

Så himla nöjd med gårdagens mat, älgbiff med bacon och potatismos, lite stekt lök och kokt broccoli. Jag använde ca 500g älgfärs, stekte ett halvt paket bacon i småbitar, blandade i färsen och så kryddade jag med kantarellfond, peppar, vitlökspulver och färska örter som fortfarande lever i min odling ute, timjan o rosmarin. Sen formade jag till små biffar och stekte dem gyllene. Serverade med potatismos kryddat med persilja. Blev riktigt gottigt! Som ni märket har jag sällan ägg o ströbröd i mina biffar el köttbullar. För det första så är de ju bättre ur allergisynpunkt men sen tycker jag att det är godare med så rena smaker som möjligt.

3 kommentarer:

Annika sa...

Ser underbart gott ut.Detta ska testas.
Vilka snygga tallrikar du har förresten.Får man fråga var dom är köpta? ;) Dom är ursnygga!

Mamma sa...

Hej ja de var jättegoda!
Tallrikarna kommer från IKEA ;)

Annika sa...

Mot IKEA då ;) Tack för svaret!