Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

tisdag 27 november 2012

Glutamat och Jäsextrakt

Har skrivit i ämnet innan och fick i helgen en förfrågan om jäsextrakt. Detta är något som jag inte har så mycket koll om så nu sitter jag med näsan i böcker och läser på. Jag har även varit i kontakt med tre olika företag som är kunniga i ämnet. Det jag fått fram hittills är att jäsextrakt många gånger tillsätts istället för glutamat och att jäsextrakt är en form av glutamat. Dock är det otydligt vilka hälsoeffekter det har. Men jag jobbar vidare och hoppas att jag kan kan återkomma ganska snart i ämnet.

Tusen tack för frågan, sånt här älskar jag. Att få gräva ner mig i såna här viktiga frågor.
Vad vi äter är viktigt!!!! Mer frågor;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varsågod och tack själv för att du reder ut det! :)

/Ami

Anonym sa...

Varsågod och tack själv för att du reder ut det! :)

/Ami