Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

tisdag 20 november 2012

Kakao kyckling

Skrev ju i helgen att jag hade ett recept på G! Hör kommer det äntligen;)

Marinad till kyckling, jag använde klubba men file går ju också bra!
1 tsk kakao
1 tsk oregano
2 tsk spiskummin
1 tsk kanel
1 tsk chilisås
1 tsk honung
3 msk rapsolja
Blanda samman i en plastpåse och låt ligga tillsammans med kycklingen minst tre timmar.

Tillaga i kycklingen i ugnen tills kärnan är 70 grader.

Såsen som jag gjorde denna gång var basen från i sommras, men jag blev så nyfiken på den som en av lagarna i "Halv åtta hos mig" gjorde förra veckan, så jag använde lite kanel även i denna. Här finns basen som jag gjorde och så tillsatte jag 1 tsk kanel i såsen. Mums!!!

1 kommentar:

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej vännen !

Hoppas att det är bättre med dig !
Jag försökte ringa dig igår... :)

Vad häftigt med cacao i maten ....Kanske borde man testa det.

Ha en fin kväll ! Nu sover dom små...kanske borde jag rycka upp mig och gå ner ;)

Men även sängen lockar ! :)
Kram.kram


Hälsa så Gott