Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

fredag 2 november 2012

Köttbullar med medelhavssmak

Gjorde kalasgoda köttbullar igår! Enkelt men så gott.
Jag använde mig av blandfärs då jag tycker ett ren nötfärs kan bli lite torrt.
Jag finhackade en gull lök
En vitlök
färsk basilika
en förpackning mozzarella
salt och vitlökspeppar
örter
Och så blandade jag samman allt.
När man inte använder sig av ägg så får man krama bolalrna lite mera och vara lite försiktigare vid stekning så att de inte ramlar söndermen det gick bra. Se till att det är varm ti stekpannan innan du lägger i köttbullarna och rör dem inte fören de har fått stekyta, så håll de ihop bättre.
När jag hade stekt färdigt la jag dem i en form och fräste en hackad gullök och rev ner en morot. Slutligen tillsatte jag en halv burk goda krossade tomater. Och slog över köttbullarna. Mumms med lite nykokt pasta till;)

Inga kommentarer: