Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

tisdag 6 november 2012

Storstädning!

Vårt första inköp när vi flyttade hit var en rejäl frysbox. Det saknades nämligen en bra frys här i huset och eftersom jag tycker om att ta till vara på vad naturen har att erbjuda så är en frys en bra investering. Däremot har jag inte haft så stor koll sista månaden hur jag har haft det i frysen. Så igår fick det bli stora städardagen i frysen. Frosta av och sortera. Ska ta och köpa plastbackar att ha i botten av frysen tror jag, någon som sett några bra och stadiga någonstanns? Typ 30x40cm. Gärna stapelbara
Nu har jag använt påsar och det är inte det smidigaste. Även om jag har en box vill jag ha översikt.
Det som var kul att se var att jag både hade rabarber, blåbär, hallon, jordgubbar och äpplen kvar.

1 kommentar:

Sofia sa...

Härligt att få ordning på torpet ; ) kram Sofia