Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

onsdag 28 november 2012

Tortillabröd och fisksoppa

Idag fick det bli lite gott och blandat. Folköl o vitlök fick fräsa i lite olja. Samtidigt åkte en röd paprika in på grillen i ugnen. Tillsatte chili och ett paket saffran. En bit squash och en grovriven morot. Lite vatten en liten skvätt vin och en buljongtärning. Sen torsk i små bitar och så fick det sjud ca 7min. Smaka av med lappar och lite grädde och dill. Och sist paprikan som jag nu hade skalat och skurit i bitar.
Till detta åt vi tortilla bröd som jag hade smörat och rivit en vitlöksklyftor på och ett par skivor ost, sen på med ett bröd till och sen stekas i en torr stekpanna, så gott!

4 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God natt ! :)

Låter mumsigt ! :)
Det går så bra imorrn ;)
Jag hämtar alla....vernigas först nästa vecka !

Kram.kram

Charlotte sa...

Hej,
Såg en bild från förra året på er sovrumstapet med blommor och fåglar. Undrar vad den heter?

Hälsningar
Charlotte

Mamma sa...

Hej!
Ja du, vad sjutton hette den tapeten??? Man tittade ju på så himla många, tror att det var en midbec. Köpte dem på Colorama i Hjo av Lotta;)

Mamma sa...

Nu kom jag på det...
InTrade, Un bisou de Mme Pitou
Så heter tapeten!!!