Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

onsdag 19 december 2012

Julefrid

I fjol vid den här tiden var jag helt slut i kroppen. Lillan hade då under hela hösten inte sovit mer än max en timme i sträck varje natt. Julen fick bli som det blev och tro det eller ej, men det blev jul trotts att vi strök en massa "måsten". Vi upplevde världens bästa julafton, en lugn harmonisk jul. Kanske inte en typisk jul jul, men jag mådde verkligen toppen när julen var över. På julaftonslunch gick vi fyra ner till hamnen och grillade korv, sen hem och tittade på Kalle och så kom släkten och även tomten. På kvällen åt vi lite julmat som alla hade med sig lite var av, och det mesta av min mat var köpt...

Nu står vi här igen och om bara några dagar är vi där igen, julafton... ser på FB och på andra ställen hur stressen far runt. Mitt råd till er, snälla ta det lugnt och släpp alla måsten. Iår är jag betydligt piggare och vi gör det vi vill och orkar, för det blir jul ändå;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Googlade på pepparkakskladdkaka och hamnade här. Såg då att du har en dotter som är född i augusti 2008 precis som min lilla tjej. Blev dock lite paff när jag såg att din tjej heter Filippa, för det heter vår också. :-D Lite kul sammanträffande, men din tjej är fyra dagar äldre än vår. Hur som helst så är 0808:orna en synnerligen bra årgång tycker jag, särskilt om de heter Filippa. ;-)

Anna Lantligt på Svanängen sa...

Önskar dig en riktigt fin, god jul! Kram Anna

Mamma sa...

Nejmen vad roligt Anonym;)
Och Anna, detsamma till er!!! KRAM