Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

måndag 17 december 2012

Julknäckebröd

Idag har jag och tjejerna testat att baka knäckebröd, har aldrig gjort det innan men jag hade en tanke om hur man skulle göra;)

Julknäcke
2,5 dl mjölk
1msk honung
1 tsk pomeransskal
2 krm mald nejlika
2 krm mald ingefära
1 tsk kanel
1/2 tak kardemumma
Värm mjölken till fingervarmt och blanda ihop.
2 tsk bikarbonat
1/2 dl sesamfrön
1/2 dl kuskakli
3 dl grahamdmjöl
2 1/2 dl vetemjöl
Rör ihop i mjölkblandningen och låt jäsa en stund.
Dela sedan degen i mindre delar och kavla mycket mycket runt och nagga med en gaffel. Stek i varm och torr stekpanna ett par minuter på varje sida. Låt svalna på galler. Knäcker blir inte jättekrispigt utan mer segknäckigt.


1 kommentar:

Sofia sa...

Åhhhh vad gott och så fina hjärtan kram till min vän i