Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

fredag 28 december 2012

Tortillabröd

Så gott och enkelt att göra eget. Man kan själv välja storlek på dem och innehåll.
6st
3,5dl vetemjöl
0,5tsk salt
0,5tsk bakpulver
0,5msk olja
1dl kallt vatten
Blanda samman till en smidig deg. Kavla ut till lagom storlek och grädda ca1 min på var sida i en stekpanna. Lägg dem gärna på en bakduk när du gräddat dem så att de behåller sin mjukhet.
Om man vill kan man smaksätta med valfri smaksättare. Örter, vitlök, tomater mm

2 kommentarer:

fianathome sa...

Åh så mycket gott o fint du delar med dig på din blogg :)
trevlig helg önskar jag dig!
kramelikram
Fia

Villa Björkenäs Backen sa...

gott ! nu blev jag sugen att baka ...men nästa vecka kanske ;)
Nu ska jag försöka sova lite.
Vi hörs av senare :)
Ha en bra dag så länge ! :)

Kram .kram