Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

torsdag 3 januari 2013

Året som gått

Vilken resa bloggen varit med om!!!
Från att i början av året vara några få som besökte min blogg varjedag är det nu mellan 100-200 personer varjedag!!!!
Jag är så glad att ni uppskattar min enkla lilla blogg.
Fortsätt att komma med frågor och ideér så ska jag göra det jag kan för att besvara.
KRAM på er här kommer 2012 i bild och ord!!!

Januari
Hela året kom att fokusera mycket runt den otäcka olycka som J råkade ut för i januari men som fick ett bra slut tillslut. För bloggens räkning var det nu som jag bestämde mig för att ändra inriktning till en mer matinspirerad blogg. På bilden har Filippa och jag gjort hemlagade fiskpinnar.

Februari
Jag tittade på PLUS på SVT poch deras avsnitt om Billiga veckan, jag tyckte att deras budget låg rätt högt så jag gjorde en egen utifrån min lokala ICA butik och fick bra god och nyttig mat för en liten peng. Och så säger folk att det är dyrt på vår ICA, ha!

Mars
Innebar en veckas semester på Gran Canaria för hela familjen. Något vi verkligen behövde efter vintern som varit.

April
Efter en vecka i slutet av mars på GC där vi fylldes på med massa sol och värme så kom vi hem och lusten att börja odla var enorm. Hallonlandet grävdes om likaså trädgårdslandet.

Maj
Trädgården började verkligen spira. Mammas moster gav mig tips om kardemummabullar med rabarber och vaniljkräm, mums!

Juni
Sommarensgrillsås nr 1 Whisky bbq. Den lär jag göra många gånger även under 2013.

Juli
Fick en så fin gåva av grannen, 12 underbara skålat till förrätt el dessert. Dessa har jag använt många gånger under året och många fler kommer det att bli.

Augusti
Hallonlandet tackade för skötseln genom att ge oss massor med underbara hallon.

September
Oj vilka rödbetor vi skördade. Så fantastiskt att man med så enkla medel kan odla så mycket som vi har gjort i år. Ett hallonland, en fläderbuske, tre vinbärsbuskar, ett äppleträd och ett litet grönsaksland.

Oktober
Jag har även under hösten börjat att arbeta igen och under vår årliga läsvecka så fick eleverna under Hem- och konsumentkunskapslektionerna ha bokcafé, först fick de baka fikat och sen diskuterade vi deras olika böcker.

November
Vintern smög sig på och även suget efter julen. Vi hade vårt årliga julbak som gav oss massa olika godsaker att ta med hem.

December
Årets sista månad och full fart mot julen. Men jag bestämde mig tidigt för att inte stressa och för att släppa alla måsten och hur blev det? Jo för engångskull hann jag med mycket mycket mer och hade det så hiomla mycket skönare. Det blir ju jul ändå. I fjol påbörjade vi något som har blivit tradition, vi grillar korv till lunch på julafton. Iår blåste det lite så vi stannade hemma i trädgården istället för att ge oss ner till sjön. Så mysigt och vi njöt alla till fullo!



1 kommentar:

Sofia sa...

Love your blog! Jag kunde inte ta emot smset igår! stor kram Sofia