Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

fredag 18 januari 2013

Jösses vad tiden går... de två första veckorna har gått fort som bara den. åttorna jobbar med fisk utifrån hållbar utveckling och de har fått laga en jättegod fisksoppa med MSC märkt vit fisk, rostad paprika, safran och pasta... jättegod. Eleverna i nian arbetar just nu med innehåll i mat och tillsatser. Denna vecka har jag bjudit dem på fryst färdigpizza. Vi har tittat på innehållet och det har minst sagt varit intensiva diskussioner. Som när en elev upptäckte att en Billy panpizza bara innehåller 3,4 g skinka. Eller när en annan såg att det var kokt skinka i Dr Oetckers och i alla andra rökt, men att i Dr Oetckers har man tillsat rökarom...
I veckan som kommer kommer vi att fortsätta med att buljonger och innehåll ur dessa. Jag återkommer!


Sen har något hänt så jag kan inte lägga in bilder från datorn längre... hum... måste jobba på detta då jag har så fina bilder på förra helgens underbara mat från en resturang vi var på...

1 kommentar:

Anonym sa...

Spännande!
Önskar att jag hade haft en lärare i hemkunskap som brann för sitt jobb så som du gör!

Idag kom jag ihåg att jag skulle kolla buljongen på Maxi när jag var där. Hittade en del intressant som jag skulle vilja visa dig... Letar efter en mejladress så jag kan skicka foton... :)

/Ami