Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

onsdag 16 januari 2013

Marsipantårta

Igår fick jag proffshjälp att baka en tårta. Filippa o jag gjorde en vanlig chokladbotten. Första lagret var mosade hallon med vispad grädde, i andra hade vi vispad grädde och daimkulor;) sen ett tunt lager vispad grädde så att inte botten skulle lysa igenom det vita marsipanlocket som vi la på. Det var första gången jag använde ICAs egna och nä, blev inget topp resultat, kommer nog inte köpa det igen. Svårformat, hårt och hade dessutom sprickor som inte gick att få bort. Filippa räddade situationen med att göra egna marsipanrosor till tårtan, vist var de fina! Hon rullade en korv som hon sen plattade till och sen rullade hon ihop till en ros! Supersmart och duktig 4 åring vi har tycker jag!



Inga kommentarer: