Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

onsdag 2 januari 2013

Nyårsdukning

Glömde ju ta kort på maten på nyårsafton men jag tog på dukningen och några på tjejerna i sina underbara pompklänningar.

De vi åt på nyår var
Förrättsbuffe: laxrulle med wasabikräm,
Minipizza med fikon, chèvre och pinjenötter,
Fetaostfyllda körsbärstomater samt räkcocktail med mango.

Huvudrätt:
Helstekt älgfile på en bädd av harrikuver, potatisgratäng med gorgonzola o päron, rödvinssås samt kantarellsås samt kokta
morötter och äppelgele.

Dessert: glassbomb med chokladsuprise;)

Får man säga det själv så blev jag jätte nöjd med maten. Det ända var att jag hade tagit i lite väl så vi kunde lätt varit lika många till och ändå blivit mätta!












5 kommentarer:

Anonym sa...

Låter gott! Men varför två såser till varmrätten?

Mamma sa...

För att det är gott;) nej skämt och sidor jag älskar kantarellsås men vet att inte alla gillar det så då gjorde jag två;)

Anonym sa...

Okej :) fortsätt gärna att blogga om mat, de är kul! Har lagat många av dina recept!

Sofia sa...

Åhhh vad fint och gott det verkar. Fina tjejer i sina klänningar. Bella vägrade ha på sig sin morrr ; ) kram Sofia

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Vännen !

En god fortsättning till er !
Härliga bilder ! Och söta prinssessor :)
Klänningarna är så fina .

Maten låter smarrigt :)
Visst är det härligt att lyxa till nyår :)

Ha en fin fortsättning på veckan!

Vi hörs ! kram .kram

Hoppas att det blev bra med bordet ;)