Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

fredag 11 januari 2013

Pompdelux MEGA REA!!!!

 Som ni redan vet så älskar jag det danska barnklädesmärket Pompdelux. Två gånger per år kommer de ut med sina kollektioner och sen finns de att köpa i ca 10 veckor. Sen är det stängt fram till nästa kollektion. Innan de stänger brukar de ha en jätte slutrea och gissa om jag blev överlycklig när jag hittade massa fint (igen) till bägge tjejerna. Idag ska jag till ICA och hämta ut kläderna men redan nu ska ni få titta på vad som ligger och väntar på mig på ICA;)
bilder från www.pompdelux.se 
Tips är att du klickar på bilderna så att du ser dem i större format;)
Hängslebyxorna med flätade band och smock nertill samt en pantsuit med luva till Filippa.

bilder från www.pompdelux.se
Övre raden från vänster: Pantsuit till Julia, sen ett par fodrade jeans till Julia. Även toppen som är under den stickade tröjan på mittenbilden har jag köpt en till de var. Den ljusa kortärmade tunikan har jag köpt till Julia, tycker att den är jättefin oavsett årstid.

Mittenraden från vänster: Tunikan med lång ärm har jag köpt varsin till tjejerna, även denna tycker jag passar lika bra vinter som sommar... blir det dessutom lika lite sol som i fjol så... Koftan mitt i bild har tjejerna fått varsin och skarfen har Filippa fått en.

Nedre raden från vänster: Sandfärgade byxor med smok till Filippa sen ett par jeansleggings med dragkedja i bak även de till Filippa. Slutligen kunde jag inte motstå jackan till Filippa, så fin!!!

Jättemycket kläder till väldigt liten kostnad... 
kan ni tänka er att dessa var nedsatta hela 70%?

Filippa har vuxit som bara den och jag insåg nyligen att hon inte hade alls många byxor som passade så detta var ju kanon. Topparna i Pomp har en förmåga att räcka jättelänge... De första jag köpte var för ett år sedan och bägge tjejerna har kvar dessa klader. Det ända som jag har skänkt vidare än är en t-shirt i storlek 80, annars har Julia fortfarande tunikor i 80 från pomp även om hon annars nu har 86/92. Nu köpte jag 92 till Julia och de fodrade jeansen faktiskt i 98 så att hon kan ha dem nästa höst också... 

I mars kommer nästa kollektion och jag har redan bokat in visning här hemma... iiiii 

2 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej

oj oj så Mycket fint ! Så kul ! :)
Vad fort dom kom :)
Här är dom små på bättrings vägar.... Ida hade feber på kvällen men det känns att det kanske vänder nu :)

Ha det så trevligt ikväll ! Här blir det massa mys med Familjen :)
Kram.kram

Hemma på Sjuan sa...

Så fina kläder de har! Synd att det inte fanns när mina killar var små... Duktig hon är dottern som försöker blogga redan ;) Kram Suss